30. Podzimní knižní veletrh se neruší!

Vážení přátelé,
situace je vážná, nikoliv však zoufalá, proto jsme se rozhodli nepropadat panice a vyčkat s definitivním rozhodnutím o možnosti konání veletrhu do 12. října. Do té doby budeme veletrh připravovat podle plánu – a vy můžete také, aniž by hrozilo, že budete pracovat zbytečně. Posílejte nám prosím na adresu veletrh@hejkal.cz a v kopii na Razl.O@seznam.cz informace o nových knihách, které chcete na veletrh přivézt – název, obálku (do velikosti 600 kB), jednořádkovou anotaci a odkaz, kde možno objednat. Budeme je průběžně uveřejňovat na facebooku, na veletržních stránkách, rozesílat jako informace školám a novinářům. Čtenáři se tak budou moct na veletrh lépe připravit a nakoupit si tam knihy bez zbytečných návalů u stánků – a pokud by vyšší moc konání veletrhu přece jen zabránila, budou o knihách vědět a budou si je pak moct koupit v knihkupectví nebo objednat u nakladatelů.
Stále platí to, co slibujeme už od jara: Pokud se veletrh bude konat, bude se konat v souladu s epidemiologickými předpisy a ve shodě s příslušnými úřady a jejich nařízeními tak, aby byl pro vystavovatele i návštěvníky co nejbezpečnější. Navíc všem vystavovatelům, kteří letos přijedou, nabízíme na příští rok slevu 10%.
Pokud by se veletrh  konat nemohl, každý vystavovatel si bude moct vybrat, jestli chce peníze za tržní místa vrátit, nebo převést na příští rok.
Přejeme hezké zářijové dny a těšíme se na setkání na jubilejním 30. Podzimním knižním veletrhu.

Nejnovější informace pro vystavovatele

Nejnovější vládní nařízení o pořádání hromadných akcí nepřináší z hlediska veletrhu nic nového. Už před jeho vydáním jsme s Kulturním domem Ostrov připravili plán pro „veletrh v době pandemie.“

Pokud budou současná omezení platit i v době konání veletrhu, bude Kulturní dům Ostrov rozdělen do dvou sektorů se zvláštními vchody. Hlavním vchodem se bude vcházet do přízemí – tedy do předsálí, hlavního sálu, přísálí a na jeviště. Vedlejším vchodem u vrátnice se bude vcházet nahoru do chodby v prvním patře a na balkon. Pořadatelé budou počítat vcházející i odcházející návštěvníky tak, aby jejich počet v žádném okamžiku nepřekročil povolenou hranici. Roušky budeme muset mít všichni, u vchodů a v saloncích bude k dispozici dezinfekce a prosíme všechny vystavovatele, aby si přivezli dezinfekci i ke svým stánkům. Kulturní dům Ostrov se bude pravidelně a hodně větrat a ve vnitřních prostorách bude zapnutá klimatizace, proto je dobré počítat s teplejším oblečením.

Děkujeme všem za pochopení a věříme, že i přes všechna nepříjemná omezení se jubilejní 30. Podzimní knižní veletrh vydaří a čtenářům i vystavovatelům se na něm bude líbit.

Doprava z Humpolce – nabídka pro vystavovatele

Řada vystavovatelů bude letos při veletrhu bydlet v Humpolci. Pokud máte zájem, nabízíme vám v pátek 23. října autobus, který vás ráno v 8 hodin odveze z Humpolce do Havlíčkova Brodu a večer zase zpátky – cca ve 21:30 po slavnostním večeru, případně ještě v cca 23:30 po koncertu Rock for Book (tato druhá jízda bude záležet na počtu zájemců). Přesné časy a místa odjezdu autobusu budou ještě potvrzeny. Autobus je pro vystavovatele zdarma, pokud se přihlásí do 24. září na adresu veletrh@hejkal.cz a napíšou firmu a počet osob.

 

 

Pozvání pro školy

Dovolujeme si všechny učitele, žáky a studenty pozvat na 30. Podzimní knižní veletrh, který se bude konat v pátek a v sobotu 23. a 24. října v Kulturním domě Ostrov v Havlíčkově Brodě.
Na veletrhu se představí kolem 130 nakladatelství z celé České republiky, nebudou mezi nimi chybět nakladatelé učebnic, slovníků a univerzitní nakladatelství – mj. Lingea, Grada, Portál, Karolinum, Munipress, Vutium a univerzitní nakladatelství z Olomouce, Ostravy a Pardubic. I v letošním roce je součástí veletrhu bohatý doprovodný program, který se stále doplňuje – najdete ho tady.
Stejně jako každý rok školám nabízíme dvoudenní slosovatelné vstupenky, které stojí 60 Kč, za pouhých 10 Kč. Za tuto cenu si je můžete objednat do 10. října e-mailem na adrese dvorakova@hejkal.cz, případně telefonicky na čísle 569 424 115. V letošním divném koronovém roce Vám ovšem vstupenky nebudeme fakturovat, ale budete je mít připravené přímo na veletrhu, kde za ně zaplatíte v hotovosti. Stejně jako loni platí, že ke každým dvaceti objednaným vstupenkám získáte dvě vstupenky zdarma.
Letošní veletrh je třicátý, tedy jubilejní a vychází k němu unikátní kniha Země skrytých úsměvů. Kniha obsahuje 30 + 3 povídky spisovatelů, kteří na veletrhu v různých letech četli – mj. Aleny Mornštajnové, Jiřího Grygara, Jiřího Kratochvila, Kateřiny Tučkové, Biancy Bellové, Michala Viewegha, Miloše Doležala, Jiřího Padevěta, Jiřího Stránského, Ludvíka Vaculíka a mnoha dalších. Kniha tak snadnou a přitažlivou formou nabízí učitelům i žákům přehled o současné české literatuře. Řada autorů ji bude na veletrhu číst a podepisovat.
Země skrytých úsměvů stojí 349 Kč, na veletrhu se bude prodávat za veletržní cenu 269 Kč, ale školám ji nabízíme za pouhých 200 Kč. Kniha vyjde v každém případě, i kdyby se třeba veletrh na poslední chvíli nemohl konat nebo kdyby se některé školy nemohly zúčastnit kvůli karanténě. Objednané knihy proto můžete zaplatit buď předem na fakturu, v hotovosti při vyzvednutí, případně bychom Vám je mohli poslat poštou na dobírku. Knihu si můžete za zlevněnou cenu 200 Kč objednat stejně jako vstupenky do 10. října.

Nadějné vyhlídky – oznámení pro vystavovatele

V pondělí 7. září jsem se na Krajském úřadě Vysočiny v Jihlavě zúčastnila jednání se zástupci Krajské hygienické stanice Kraje Vysočina. Podle jejich vstřícných  informací se na krajské ani celostátní úrovni nepočítá s tím, že by veletrhy a další podobné akce byly zakazovány nebo rušeny. Je ovšem třeba počítat s nošením roušek ve vnitřních prostorách a také s používáním dezinfekce – bylo by skvělé, kdyby si každý vystavovatel nádobku s dezinfekcí na stánek přivezl. Zachovávání rozestupů nebude úplně jednoduché a nebude ani striktně kontrolováno. Je ovšem možné, že při velkých náporech budou návštěvníci chvíli směrováni dolů do hlavního sálu a chvíli zase nahoru, aby se netvořil nával, ale neměla by to být nepřekonatelná komplikace, aspoň se lidé budou moct u stánků zastavit a nakoupit si knížky.

Do veletrhu zbývá měsíc a půl, za tu dobu se situace může mnohokrát změnit – ale musíme věřit a doufat, že k lepšímu.

Ještě je čas poslat nejkrásnější knihu.

Vážení vystavovatelé,

jako každý rok, i při letošním 30. Podzimním knižním veletrhu budou vyhlášeny jeho nejkrásnější knihy. Můžete získat cenu Kraje Vysočina a také cenu čtenářů Krajské knihovny Vysočiny a posluchačů Českého rozhlasu Vysočina za nejkrásnější knihu spjatou s Vysočinou, cenu města Havlíčkova Brodu za nejkrásnější knihu veletrhu (beletristickou i naučnou), cenu Tiskáren Havlíčkův Brod a.s. za nejkrásnější dětskou knihu – ale pouze v případě, že do 20. září pošlete dva výtisky knihy, kterou chcete do soutěže přihlásit, na adresu Miroslava Dobrovolná, Krajská knihovna Vysočiny, Havlíčkovo náměstí 87, 580 01 Havlíčkův Brod. Bližší informace a přihlášku najdete zde.

 

 

Dobré zprávy pro vystavovatele

Vážení vystavovatelé,
mám velkou radost, že vám můžu napsat dobrou zprávu – 30. Podzimní knižní veletrh bude podle plánu 23. a 24. října. Konzultovala jsem to s hejtmanem Vysočiny MUDr. Jiřím Běhounkem, který je o epidemiologické situaci velmi dobře informován a on mě ujistil, že pokud se počet nakažených výrazně a dramaticky nezvýší – a to prý není pravděpodobné – není důvod, aby se veletrh nekonal. Pokud by se tak přece jenom stalo, platí, že peníze za účast se vystavovatelům převedou na příští rok, případně vrátí. Všichni se ale musíme připravit na běžná omezení – tj. roušky, dezinfekce (raději i u stánků), možná i větší rozestupy atd.

Brzy též zahájíme propagaci veletrhu na Facebooku. Pokud se do ní chcete zapojit, posílejte prosím informace o knihách a akcích, fotografie a odkazy správci sociálních sítí Ondřeji Rázlovi e-mailem na adresu Razl.O@seznam.cz. Vyhrazujeme si právo výběru, abychom návštěvníky veletržního Facebooku nezahltili informacemi.

 

Nové možnosti ubytování při veletrhu

Vážení vystavovatelé,
neradi Vám musíme oznámit, že hotel Slunce v Havlíčkově Brodě se po několika měsících vyjednávání rozhodl, že při Podzimním knižním veletrhu již nebude v provozu.
Je to nemilá zpráva, ale snad nijak fatální. Na našich stránkách s informacemi o ubytování najdete několik dalších možností. Nově jsme přidali např. unikátní ubytování na zámku v Úsobí (14 km od Havlíčkova Brodu) nebo dva hotely v Humpolci – Kotyza (tradiční hotel na náměstí) a Fabrika (nový luxusní hotel). Humpolec je hned u exitu 90 z D1, 20 km od Havlíčkova Brodu, pro účastníky slavnostního pátečního večera a koncertu (a případně už v pátek ráno) bude zajištěna zdarma doprava autobusem.
Za komplikace se velmi omlouváme, budeme se snažit, aby byly co nejmenší.

30. Podzimní knižní veletrh se rychle plní

Vážení přátelé,
letos se na pražském Světě knihy nepotkáme, proto Vás chci na Podzimní knižní veletrh do Havlíčkova Brodu, který bude 23. a 24. října, pozvat takto.
Občas zaznívají obavy, jestli veletrh vůbec bude, jestli nebude muset být kvůli druhé vlně koronavirové pandemie odložen. Je to velmi nepravděpodobné – ale i kdyby na tuto vrcholně nepravděpodobnou a hypotetickou možnost přece jen došlo, žádný vystavovatel by nepřišel ani o korunu – každý by se mohl sám rozhodnout, jestli chce peníze za tržní místo vrátit, nebo přesunout na příští rok. Ale nebojte se, veletrh bude, a v letošním roce dokonce bez EET.
Téměř tři čtvrtiny vystavovatelů jsou již přihlášeny, proto, pokud se veletrhu chcete zúčastnit, dlouho neváhejte. V hlavním sále zbývají již pouze tři poslední volná místa, rychle se plní i první patro a rovněž prostory pro doprovodný program.
Přihlášku a všechny další informace najdete zde.

Podzimní knižní veletrh bude, a navíc bez EET!

Vážení vystavovatelé,

v posledních dnech se objevila zpráva, že prý velké kulturní akce budou až do 31. října zakázány. Právě jsem si ověřila na ministerstvu kultury, že to není pravda, zákaz se týká pouze letních festivalů. 30. Podzimní knižní veletrh se tedy s pravděpodobností hraničící s jistotou bude konat podle plánu 23. a 24. října.

A navíc bez povinnosti elektronické evidence tržeb, neboť ta by snad měla být odložena na počátek příštího roku.

Pokud by  veletrh přece jen musel být kvůli vyšší moci třeba na poslední chvíli zrušen, nikdo z vystavovatelů o peníze nepřijde, jak opakovaně ujišťujeme. Každý by si v onom hypotetickém a vrcholně nepravděpodobném případě mohl vybrat, zda bude chtít peníze vrátit, nebo převést na příští rok.

Ale žádný strach, veletrh bude!